כל הפוסטים של nahum

איך מייצרים פוסטים הומוריסטיים לפייסבוק באמצעות שיטת 'שינוי זווית ראייה'

 

שינויי זווית ראייה בהומור

בפוסט האחרון שלי הסברתי את 'שיטת שינוי זווית הראייה' לפיתוח היצירתיות. היום אנסה להדגים אותה באמצעות כתיבת פוסט משעשע בפייסבוק.

חשבתי על משהו אקטואלי: תושבי חבל קטלוניה רוצים עצמאות והיפרדות מספרד. ומה אם נתבונן על העניין הזה מזוויות ראייה שונות? שמגחכות את הנושא.

הנה כמה דוגמאות:

  1. אוהדי נבחרת ישראל בכדורגל מתנגדים לקטלוניה עצמאית: "לא ניתן יד להפסד נבחרת ישראל נגד עוד מדינה באירופה"
  2. ישראלים אוהדי תחרות הזמר האירוויזיון מתנגדים לקטלוניה עצמאית: "התרגלנו לא לקבל ניקוד מספרד אין סיבה להרגיל אותנו לא לקבל ניקוד גם מקטלוניה"
  3. מישהי שרוצה לבקר שוב בברצלונה ובן זוגה מתנגד: "אל תבלבל את המוח! היינו בספרד עוד לא היינו בקטלוניה"

יש לכם רעיונות נוספים לזוויות ראייה נוספות לנושא? אשמח שתשתפו אותי. מעוניינים שאבוא אליכם (וועד עובדים, חדר מורים) ואלמד את טכניקות היצירתיות בדרך יצירתית.

צלצלו: 050-6794703.

חג סוכות שמח ומשעשע לכולם

להתבונן מזווית ראייה אחרת

מה הקשר בין יום הכיפורים לבין יצירתיות

 

בין השנים 2010-2011 במשך חמישה חודשים, כתבתי בלוג… אבל בלוג כדרכו של בלוג, אם לא

מתחזקים אותו הוא מתפייד לו בעמקי אוקיינוס הפייסבוק האינסופי… אני מתחיל (או שמא נאמר

ממשיך) היום, ניסיון נוסף לחדש את ימיו של הבלוג כקדם.

 

הפוסט הראשון שלי יעסוק באחת הטכניקות לפיתוח היצירתיות שפיתחתי… במסגרת סדנת

היצירתיות שלי "לחשוב מחוץ לכיתה", אני מלמד תלמידים, מורים וצוותי עובדים מגוונים

טכניקות לפיתוח היצירתיות.

לאחת הטכניקות, אני קורא: 'שינוי זווית ראייה'. הטכניקה הזאת אומרת… שאם נסתכל על אותו

דבר מזווית ראייה שונה מזו אליה אנו מורגלים, נוכל לגלות אודותיו, דברים חדשים שלא חשבנו

עלייהם קודם לכן, כשחשבנו רק מזווית ראייה אחת.

 

היום, בסדנא שהעברתי בכיתת מופת במגדל העמק (יש מקום כזה, צריך פשוט להסתכל על המפה

מזווית ראייה אחרת), שאלתי את התלמידים על יום הכיפורים שחלף לו בדיוק לפני יומיים.

שאלתי: מה אם נתבונן ביום הכיפורים מזווית ראייה חדשה: מהו יום הכיפורים עבור השופר או

עבור האיל ממנו נוצר השופר? מהו יום הכיפורים עבור הכביש נטול המכוניות? או עבור הקיבה

שנחה בעת הצום…? מהו יום הכיפורים עבור מוכר ומתקן האופניים, או עבור תרנגול הכפרות?

השאלות שהצבתי היוו פתח לשטף של יצירתיות מצד התלמידים ולהמצאה של שאלות נוספות

מקוריות ומלאות דמיון כמו: מהו יום כיפור עבור ספר התפילה, בית הכנסת, ספרים ומשחקי

קלפים. וגם התשובות שניתנו היו יצירתיות ומלאות מחשבה ודמיון.

 

התגובות לסדנאות (עמידה מול קהל ויצירתיות) שהעברתי היום היו חמות ומרגשות. אני שמח

לשתף בחלק מהם: "הסדנא פתחה לי את הראש לרעיונות חדשים… הסדנא הייתה מעניינת ומלאת

חוש הומור… היה מאד כיף מעניין ומצחיק תבוא עוד פעם"

 

אז.. רוצים שאגיע גם אליכם, לתלמידים למורים ולצוותי עובדים? צלצלו: 050-6794703 או

בקרו בדף הפייסבוק שלי, לייקקו ושתפו: לחצו כאן

68e778e5-0f40-4d93-987c-1f8d46d0d4cc