ב = בדיחה

צב חשש יונק קם – טיפ 2 – כפי שכבר אמרתי המשפט צב חשש יונק קם, הוא ראשי תיבות של טכניקות לפתיחת נאומים/הרצאות. בשבוע שעבר היינו באות 'צ' (ציטוט) והיום האות 'ב' = בדיחה.

מרצה אחד באוניברסיטה שלא אזכיר את שמה, אמר פעם לסטודנטים שלו: "רק מטומטמים בטוחים בעצמם". אחד הסטודנטים קם ושאל אותו : האם אתה בטוח אדוני ? אז המרצה ענה : במאה אחוז!

זוהי דוגמא לבדיחה (מוצלחת יותר או פחות תחליטו אתם) שמצאתי תוך כמה שניות ברשת ושחשבתי שמתאימה לפתיחה של טיפ שעניינו בדיחה כפתיחה לנאום/הרצאה/סדנא. חוש הומור זהו כלי עבודה חשוב מאד למרצה וכדאי שתשתמש בו, במהלך ההרצאות שלך, אבל גם אם לא ניחנת בחוש הומור מפותח, הרי שגם אתה יכול להתאמן על בדיחה אחת המתאימה לנושא ההרצאה שלך או לקהל המאזינים שלך כפתיחה להרצאתך.

בבית כלא אחד, האסירים נהגו למספר את הבדיחות שהם מכירים וכבר לא היו צריכים לספר אחד לשני בדיחות. די היה אם יגידו מספר וכולם צחקו, כי ידעו איזו בדיחה עומדת מאחורי המספר הזה. אסיר חדש שהגיע לכלא, שאל את אחד האסירים הוותיקים: "איך זה שכולם צוחקים רק כששומעים מספר"? והאסיר הוותיק הסביר לו את השיטה. למחרת ניסה האסיר החדש גם הוא להצחיק את חבריו האסירים וצעק באמצע חדר האוכל: "64" אבל איש מהאסירים לא צחק. שאל האסיר החדש והנבוך את חברו הוותיק: "מדוע לא צחקו מהבדיחה שלי"? ענה הוותיק: " בדיחות צריך לדעת לספר"

זכרו, אם כך, לא די לספר בדיחה. תמיד ה 'איך' חשוב יותר מה 'מה'

בשבוע הבא: מה עומד מאחורי האות 'ח'?

לטיפים הקודמים בבלוג לחץ כאן

כתיבת תגובה