להתבונן מזווית ראייה אחרת

מה הקשר בין יום הכיפורים לבין יצירתיות

 

בין השנים 2010-2011 במשך חמישה חודשים, כתבתי בלוג… אבל בלוג כדרכו של בלוג, אם לא

מתחזקים אותו הוא מתפייד לו בעמקי אוקיינוס הפייסבוק האינסופי… אני מתחיל (או שמא נאמר

ממשיך) היום, ניסיון נוסף לחדש את ימיו של הבלוג כקדם.

 

הפוסט הראשון שלי יעסוק באחת הטכניקות לפיתוח היצירתיות שפיתחתי… במסגרת סדנת

היצירתיות שלי "לחשוב מחוץ לכיתה", אני מלמד תלמידים, מורים וצוותי עובדים מגוונים

טכניקות לפיתוח היצירתיות.

לאחת הטכניקות, אני קורא: 'שינוי זווית ראייה'. הטכניקה הזאת אומרת… שאם נסתכל על אותו

דבר מזווית ראייה שונה מזו אליה אנו מורגלים, נוכל לגלות אודותיו, דברים חדשים שלא חשבנו

עלייהם קודם לכן, כשחשבנו רק מזווית ראייה אחת.

 

היום, בסדנא שהעברתי בכיתת מופת במגדל העמק (יש מקום כזה, צריך פשוט להסתכל על המפה

מזווית ראייה אחרת), שאלתי את התלמידים על יום הכיפורים שחלף לו בדיוק לפני יומיים.

שאלתי: מה אם נתבונן ביום הכיפורים מזווית ראייה חדשה: מהו יום הכיפורים עבור השופר או

עבור האיל ממנו נוצר השופר? מהו יום הכיפורים עבור הכביש נטול המכוניות? או עבור הקיבה

שנחה בעת הצום…? מהו יום הכיפורים עבור מוכר ומתקן האופניים, או עבור תרנגול הכפרות?

השאלות שהצבתי היוו פתח לשטף של יצירתיות מצד התלמידים ולהמצאה של שאלות נוספות

מקוריות ומלאות דמיון כמו: מהו יום כיפור עבור ספר התפילה, בית הכנסת, ספרים ומשחקי

קלפים. וגם התשובות שניתנו היו יצירתיות ומלאות מחשבה ודמיון.

 

התגובות לסדנאות (עמידה מול קהל ויצירתיות) שהעברתי היום היו חמות ומרגשות. אני שמח

לשתף בחלק מהם: "הסדנא פתחה לי את הראש לרעיונות חדשים… הסדנא הייתה מעניינת ומלאת

חוש הומור… היה מאד כיף מעניין ומצחיק תבוא עוד פעם"

 

אז.. רוצים שאגיע גם אליכם, לתלמידים למורים ולצוותי עובדים? צלצלו: 050-6794703 או

בקרו בדף הפייסבוק שלי, לייקקו ושתפו: לחצו כאן

68e778e5-0f40-4d93-987c-1f8d46d0d4cc

כתיבת תגובה